mandag 4. mai 2009

laang helg

jeg bare sier det sånn jeg, at bloggen min er ikke akkurat det som står øverst på gjørelista mi nå for tiden :p

forrige helg var stappfull av kamper, hele helgen! på mandag var det vondt å gå i trapper, jeg hadde blåmerker over alt, og vi hadde fri fra trening.
tirsdag, onsdag og torsdag gikk superfort, med skole, trening, venner og bra vær. fredag var det 1 mai, og da hadde vi jo fri, som alle andre :)
så da, siden vi hadde langhelg, tok jeg turen til Figueira de foz for å besøke min fine, norske jente Marte! klokka 8 var jeg våken, pakket de siste tingene ned i baggen min, spiste frokost og gikk til bussholdeplassen. da jeg kom til maia, gikk jeg til metroen, tok metroen til Campanha, togstasjonen, og der venten jeg en hel time før toget mitt kom. dårlig på tidsberegning, haha. men alltid bedre å være tidlig ute enn å være forsen, sier bare jeg :)

jeg kjørte tog en time først, til Coimbra. der tok jeg ett nytt tog til Figueira de Foz, hvor jeg møtte Martenmin :) vi kjøpte nøtter og mais på markedet, og de maisene var supergode! de var rista eller noe, ikke vet jeg, men de var sprøe og mmm sånn vil jeg ha i norge!



vi spiste lunsj, eller middag med andre ord, på pizza huut, og satt der i flere timer og bare spiste, skravla og hadde det herlig : ) på kvelden hang vi bare hjemme og skravla enda mer haha :)
på lørdag sto vi opp skikkelig sent, gikk ned og spiste lunsj, og så dro vi på stranda :D siden det var strålende sol og mer enn 30 grader, var det superdigg å ligge på stranda og kjenne den "kalde" vinden på kroppen mens vi lå der å stekte. vi var på portugals største strand, og jeg skal love dere at den er diger! når du står på ene siden, og ser ut mot vannet, klarer du ikke se slutten på stranda. den er superdiger! det som også er fint med stoor strand, er at man slipper å ligge med de sure tåfisene til han fyren over deg på hånkleet ditt, så vi kosa oss med ipod, høyttalere og norsk musikk :D
så skal jeg fortelle deg noe ekkelt. vi så plutselig en mann som satt på stranda, med tissen hengene utenfor buksa. han satt søren meg og kosa seg med den og tok bilder av de små ungene som løp rundt på stranda der. fyfader noe så ekkelt. så da pakka vi lige godt sammen tingene våre vi, siden det var begynt å blåse endel mye sterkere, og gikk for å eta middag. vi gikk til pizza hut igjen, og sunne som vi er bestilte vi salat i dag, og det er seriøst en av de beste salatene jeg har spist på en stund! sier vel sitt da, nå som jeg ikke akkurat har spist tonnevis av salat her :p haha



på kvelden loka vi bare rundt i huset igjen, snakka enda mer og gjorde faktisk litt lekser, flinke som vi er :)
på søndag var det ikke så mye å gjøre, siden jeg skulle dra hjem. igjen sov vi lenge, og slappa av på rommet før lunsj, og så klokka 4 måtte jeg dra min vei.. jeg ble kjørt til Coimbra av broren til Marte, og så tok jeg toget hjem igjen til Porto :):) da vi satt i bilen på vei hjem, og kjørte gjennom en liten by, viste gradestokken i bilen 44 grader. jeg fikk jo sjokk, og spurte om den gradestokken funka, og da forklarte han at det var nok ikke såå varmt, heller 38 eller noe, siden den gradestokken ble påvirka av at bilen var varm. men herrigud, det var superdupermegavarmt! og varmen fortsetter den :):) haha heia!




i dag var jeg så varm på skolen at jeg skulle dø. jeg hadde sandaler, bukse og t-shorte, hadde lyst til å klippe opp buksene, så varmt var det. men for portugiserne er det ikke varmt enda. kommer jeg på skolen i shorts, tror alle jeg er gal. så jeg får vel bare vente med det enda :p haha

jeg har en travel tid foran meg, igjen. avsluttende prosjekt på skolen, siste prøver, venner og håndball, så det kan vel hende det tar en stund før jeg blogger igjen.
men jeg har det superfint! jeg koser meg virkelig her, og nå som været bare blir bedre og bedre, vennene blir nærmere venner, og avreise nærmer seg, kjenner jeg på at jeg gjerne kunne blitt her litt lenger. men det skal jeg altså ikke, og hei, jeg kommer hjem neste måned! jeg skal ikke skrive noe innlegg om hvordan det er, men fysøren tiden raser avgårde nå.
og så forresten, jeg skal prøve å skrive ett innlegg om hva kommende utvekslingsstudenter burde forberede seg på, siden jeg har fått spørsmål om jeg kan gjøre det :)



2 kommentarer:

Marte sa...

vi e fleir som har my å gjør på skola ja ;o

når e siste skoledag for dæ? : )

Hanna sa...

siste skoledagen min er 5 juni :):) er det ikke det sammme for deg ?