mandag 11. mai 2009

spices

klokka 7 i dag tidlig ringte vekkerklokka mi. klokka 8 gikk jeg opp paa kjokkenet, som jeg alltid gjor. der var det tomt.
vanligvis sitter brodrene mine og spiser der, og jeg kan hore faren min gaa ned trappene. i dag var alt helt donn stille, og jeg skjonte fint lite av hva som skjedde. jeg ringte broren min, spurte om han ikke skulle paa skolen, og at klokka var 8. jeg fikk bare et svar: FOGO
hhaha saa horte jeg dusjen bli skrudd paa, og to sekunder etterpaa horte jeg dusj nr. 2. jeg skjonte fort at rett og slett hele huset hadde forsovet seg, unntatt meg. broren min, den minste, kom lopende ned trappen og satte seg for aa spise, mens jeg satte meg i sofaen i stua for aa vente. jeg kom 15 minutter forsent paa skolen i dag, til engelsktimen. jeg sa : desculpa atras, stora, og satte meg paa pulten min. jeg sa hei til fine Silvia og Flavia, og fikk vite at vi bare hadde 45 minutter med engelsk i dag, fordi laereren vaar hadde en legeavtale. da var det bare igjen en halvtime av timen, saa det gikk fort. siden vi da ikke hadde mer time, og det regnet ute, satt vi alle inne i Poli-en, som er en bygning med kantine og saanne ting. der satt vi og snakka om Queima, lo og hadde det koselig i en times tid. saa ringte det inn for historietime, og historie paa portugisisk er ikke akkurat saa morsomt. vi har en laerer som snakker og snakker og snakker og snakker, og saa ber hun oss skrive opp noen greier og that's it. hele timen horer man stemmen hennes, og det er ikke langt unna man faar gnagsaar i orene. vi satt og skrev av noen greier paa en saann overhead ting, og plutselig tok hun den vekk, og jeg sa nei! for jeg var jo langt ifra ferdig. og nei, det var ikke bar e jeg som ikke var ferdig :p saa kom det. "Hanna, kan ikke du laere oss aa si desculpa unnskyld paa norsk da? Unnskyld sier jeg da. "Prosit!" hahahaha jeg mener det, jeg trodde jeg skulle do av latter :p laereren saa paa meg, for hun skjonte hva som skjedde. saa begynte hele klassen og le. hahaha og etterpaa hadde de det goy i flere minutter med aa prove aa uttale unnskyld.
etter historietimen, hadde vi mattetime, eller macs som det ogsaa heter. den letteste matten paa hele skolen min. i den timen skjedde det absolutt ingenting, vi snakka bare om en gruppeoppgave vi skal gjore, og etterpaa hadde vi diskusjon om hvorfor man ikke faar lov til aa spise i klasserommet.
jeg kom med mitt fine argument at "hvis man ikke faar lov til aa spise, klarer man ikke konsentrere seg i timen" trodde jeg var dritsmart og skulle vinne. "du kan spise i pausa, din dust" kom det da fra Silvia. soren -.-
saa siste timen for dagen, Portugisisk :DD yndlingstimen min, med yndlingslareren min :D vi satt i to timer og bare snakka og snakka, for vi har saann snakkemandag og skrivefredag, aahah, saa i dag satt vi bare og snakka og filosoferte og lo og hadde det koselig :) etterpaa dro jeg hjem, og like etter at jeg hadde kommet meg inn i huset, spist mat og skifta til joggebuksa og t-shorte, ringte telefonen min. det var Ana paula, som sa jeg maatte komme til hu, for hu savna meg. jeg gikk ned igjen, skifta, pakka baggen til trening, og gikk ned til bussplassen. naa sitter jeg her, og ana paula aner jeg ikke hvor er, haha. bare broren hennes er hjemme, han sa hun var ute en liten tur men snart kom tilbake. saa da faar jeg bare vente og se, tenker jeg :)

det var da min spennende dag. jeg har det saa fint naa, jeg elsker vennene mine og hater at jeg snart maa hjem. samtidig er jeg superglad for det ogsaa, det skal bli fint aa komme hjem igjen naa!!

4 kommentarer:

Marte sa...

haha som æ flira når du sendt den meldinga om desculpa og prosit greia, hahaa :D

Hanna sa...

hahahha jeg trodde jeg skulle tisse på meg der jeg satt jeg hahah : D

Anne Guro sa...

Det høres ut som du har det tiiidens da :D

Anne Guro sa...

Jaa, veet, elsker den byen !:)
Gledergleder meg :D
Hehe, du får ta innlegget når du kommer hjem, om du får tid da !:) Koos deg og nyt den siste tiden !:)