mandag 30. mars 2009

feriemodus

på lørdag dro jeg til Silvia . vi dro og klippa håret! se hvor mye jeg klippa! jeg ble redd da jeg satt der i stolen jeg. jeg sa at dama kunne klippe håret mitt litt opp, sånn at det ble forskjellige lengder, i stede for at hele håret er i den samme lengden. hu tok tak i håret mitt og klippa det nesten rett av på midten! det så i alle fall sånn ut. men jeg tipper det bare var godt for håret mitt :) og det vokser fort ut igjen!


på søndag var vi hos en vennefamilie og spiste lunsj. vi var mange folk, jeg tror det var 5 familier, og det betyr mange unger. stedet vi var på, lå 10 minutter unna grensa til Spania. vi kjørte bil dit, det tok oss en time eller noe. portugal er nemlig et kort land, og man kan kjøre fra den ene enden til den andre på 8 timer tror jeg det er. men uansett, huset vi kom til er noe av det finete jeg har sett på lenge. fyfader noe så stort! jeg hadde jo ikke med meg kamera da, så bilder får dere ikke se. men uansett, huset var superstort. de hadde en gigantisk hage utenfor, ikke en sånn hage som er vanlig i portugal : 1 x 1m grønn flekk. vi spiste herlig lunsj, kylling og ris og salat, og til dessert hadde vi kaker og frukt og masse nam :) etter lunsjen lekte jeg med plastelina. haha det var lenge siden sist!


familien vi var hos hadde verdens fineste hund!


på mandag var jeg hos silvia igjen. ines kom, og så stakk vi på cafe og spiste is i sola. hjemme hos silvia igjen fant vi fram singstar, og sang så høyt vi bare kunne. på kvelden satte vi oss for å se på sex and the city - the movie, men begge to sovna etter en time. klokka 3 våkna jeg av at menysangen spilte om og om og om igjen. jeg så meg rundt, og silvia lå i den andre sofaen og sov. jeg vekte henne, og så gikk vi opp og la oss. i går, tirsdag, ble vi vekt av vaskedama som støvsugde trappa. vi sto opp, spiste frokost og lunsj, og så dro vi ut for å se på noe tennis greier, var sånn internasjonal cup for ungdommer eller noe, er ikke helt sikker jeg. det var sykt masse flinke folk der, små jenter som pælmer til ballen og ja. nei det var gøy :)
etterpå dro jeg til Porto for å møte Ronja. jeg har ikke sett Ronja siden før jul, så det var koselig! vi spiste is på en cafe ved elva, og kikka på haugevis av klær. jeg kom hjem med 2 par nye sko, det kunne vært mye mange fler om jeg ikke hadde sagt til meg selv at jeg ikke trengte mer. haha

i dag har jeg ikke gjort noen verdens ting enda. det er snart lunsj, og så drar jeg en tur til silvia, og så skal jeg og flavia på yoga! :) gleder meg



Ingen kommentarer: