fredag 27. mars 2009

it feels so good

jeg smiler og er glad fordi det er sol og jeg har påskeferie :)

i går på skolen spilte jeg futsal! for dere som ikke vet, så er futsal det samme som fotball, bare at det er 5 på banen, og banen er en håndballbane. vi vant 15-1 og 8-0! det var kokvarmt inne i hallen, og jeg så ut som en tomat etterpå. 30 minutter uten pause, bare løping hit og dit, det tar på. jeg scorte 6 mål i løpet av de to kampene, og var passe flau da jeg klarte å bomme på ballen et par flere ganger enn en. vi hadde nemlig publikum og greier, hele klassen og klassen til det andre laget pluss endel fler.
men det var morsomt å spille futsal! siden vi vant, skal vi spille flere kamper, men det er ikke enda :)
spiller noen futsal i norge egentlig?

i dag var det siste dag på skolen før påskeferien startet. det minna meg om siste dagen før sommerferien. folk hadde på seg kjoler og, ikke vet jeg, men det virka som om de pynta seg litt ekstra i dag. i stede for timer fikk alle karakterene sine, og man snakka med læreren og så fikk vi gå en hel time før timen var ferdig. så satt vi ute i sola og var bare glade folk, og så var det oppvisning på skolen, sånn aulasamling opplegg med dansing og masse sånn. det var sol og varmt, og det var vel det som fikk det hele til å minne om dagen før sommerferien endelig starter. klokka 12 var jeg ferdig på skolen, og dro hjem for å spise middag nr. 1 for dagen. lunsjen. i dag var det peru, noe jeg tror er kalkun, og spaghetti. så dro jeg til en venn av meg med folk fra klassen. han har dritstort hus, og badebasseng og hele pakka, så der har vi det fint og koser oss masse :D

nå har jeg påskeferie helt til 14 april, og jeg har allerede planer alle dagene, nesten. på mandag kommer ronja opp til Porto, og da blir dagene tilbrakt på stranda. på onsdag skal jeg og flavia trene yoga, noe jeg ikke har gjort siden jeg var hjemme. den 4 april drar jeg til Seixal, for å spille håndballturnering. etterpå drar jeg ned til Algarve med familien min og er der til skolen starter igjen. det er rart at påskeferien ikke er snø, appelsin, ski og snowboard, men nei du, det gjør ikke noe :]

det kan bli litt lite blogging nå i 2 uker framover, kommer det noe, er det nok bare små greier for å fortelle at jeg lever :] god påske alle sammen! =D

Ingen kommentarer: