søndag 19. april 2009

helga mi

Jeg har hatt en helt superduper helg!

på fredagskvelden, klokka 6, tok jeg bussen til Silvia, den beste jenta i Portugal. Vi fiksa oss i 2 lange, koselige timer, og så dro vi og tok metroen til Matosinhos, sammen med Marta. Der gikk vi til en restaurant som het Tuareg, som er noe av det kuleste jeg har sett. Inni var det fullt av telt, puter, lys og små bord. vi satte oss inn i et av teltene, og der satt vi på gulvet, på mange mange puter, og det var nesten som å sitte hjemme i stua en sen kveld og bare slappe av, bare at det var andre folk der også. vi bestilte crepes med varm sjokolade på, og fysøren så godt det var! så kom det mange flere folk, og vi bestilte vannpipe, det som hele Tuareg er for, røyke vannpipe. så satt vi der da, skravla, spiste og røyka vannpipe, inni et telt, og plutselig kom det en magedanser og hadde show! hun var superflink, og drev å dansa med sverd på hodet og flammer og hele pakka. vi satt og skravla og koste oss i mange timer, men klokka 1 måtte jeg og Silvia hjem, for på lørdag måtte vi nemlig stå opp klokka 8.

For på lørdag, klokka 8, dro vi for å spille paintball! vi kjørte bil en times tid, før vi ankom stedet. en skog. haha tenkte jeg, hva er det her? hvor er bygningen vi skal inn i? det var nemlig bare skog, skog og skog. jeg trodde paintball ble spilt innendørs, men her ankom vi rett og slett et digert område med fire forskjellige utebaner, eller hva man kaller det. det ene området var større enn det andre, og fysøren noe så morsomt har jeg ikke vært med på noen gang! jeg digger det!
vi kledde på oss drakter, beskyttelse og masker, fikk "pistoler", baller med maling og ble delt inn i lag. jeg var på lag med Silvia, Fabio, kjæresten til Silvia, og tre andre folk som jeg ikke vet hvem var, kollegaer av faren til Sivlia. Det var derfor vi spilte nemlig, fordi faren til Silvia sin kollega, eier stedet. så han hadde invitert alle på jobben, og ja. da vet dere det :]



jeg hadde aldri i verden trodd paintball skulle være så morsomt, fysøren så gøy! vi løp rundt, gjemte oss bak trær, bildekk, en diger buss og digre blikk-kanner eller hva det heter, og snek oss rundt og var gærne unger alle sammen. vi spilte 2 eller 4 ganger på hvert område, og etterpå spilte vi på en bane, som ikke var skog, som bare hadde store greier av plastikk og gjemme seg bak. der ble jeg skutt midt i maska, for å si det sånn ! hahaha





jeg trodde heller ikke at paintball var så utrolig slitsomt! jeg og Sivlia sovna i bilen på veien hjem etterpå, så slitne var vi. haha

Da vi kom hjem, stakk vi på helgas neste høydepunkt. promofitness! den helga her var det nemlig en sånn dansegreie her i Maia. det var mætti folk, og så var det instruktørere fra hele Portugal som lærte oss masse forskjellig dansing, step, noe boksegreier og masse anna fint. det var oppvisning med alle gruppene som var meldt på greia, og Dina, du hadde elska det. jeg lover deg. i går dansa vi ikke så mye, siden det var nesten slutt når vi kom hjem fra paintballen, men i dag, dansa vi masse! vi dansa ragge, vi trena siden vi gjorde step, vi dansa komikdans, vi dansa modern style med en svart amerikaner og en italiener, vi så på en ny oppvisning med mange folk og kosa oss, var superslitne, sov og så på mange mange flinke. kroppen er fin og sliten nå, haha


nå skal jeg gjøre ferdig engelsken min til i morra, og så skal jeg legge meg :) vedder på at jeg kommer til å sove som en stein, siden jeg er så sliten.. haha

1 kommentar:

Marte sa...

så fint du kose dæ jenta mi :)