mandag 1. juni 2009

juni!

jeg vet ikke hvor tiden blir av jeg, men det har i alle fall rukket å bli juni. jeg kommer hjem den måneden her. det er helt sykt å tenke på, nesten uvirkelig.

jeg bor i syden nå. vi har det så varmt og deilig, stranda er stappfull og jeg har allerede vært hummerrød i fjeset. vi spiser jordbær med melk og sukker til dessert, og middag spiser vi ute i sola klokka 8 om kvelden. jeg sover med bare laken over meg, noe mer klarer jeg ikke. det er for varmt med noe anna enn shorts og t-shorte og nesten alle har en vannflaske full på pulten sin i timen. det er spådd fint vær resten av uka, men til helga kommer det desverre skyer.
uansett, det gjør ikke så mye. til helga er det afs-camp, og da er det alltid sånn at vi ikke får lov til å gå ut fra stedet vi skal, så da gjør det ikke så mye om det ikke er vær til å dra på stranda, siden vi ikke kan uansett. campen heter "forberedelse-til-avreise-camp". jeg drar virkelig hjem snart.

den 5 juni, nå på fredag, er skolen ferdig. da har jeg sommerferie, og kan se fram til dager hjemme alene i huset, som jeg helt sikkert bruker til noe helt anna enn å være inne i huset. jeg kommer til å gråte masse på fredag. aldri mer sitte i timen med silvia, ines og joana, og lære dem å telle. forresten, silvia kan telle helt til 100 nå, og hun er kjempeflink! hun er klar til å komme å besøke meg :D
aldri mer skole her i Portugal. det er så rart å tenke på. og trist. jeg har folk i klassen min, som skal på ferie, og som stikker sin vei rett etter skoleslutt, og som ikke vet om de kommer hjem før jeg drar eller ikke. fredag kan bli den siste dagen jeg ser noen av vennene mine.. jeg gruer meg


neste helg, den 12., skal vi jentene på laget mitt samles og spise middag sammen. den 13-14. drar jeg til Chaves med silvia, om alt blir som vi vil :p
så, på mandag den 15., kommer Julie hit! da skal jeg snakke norsk igjen og kose meg masse :)
så er det en uke med sol, sommer, stranda, venner og en bursdag, og så er det helga igjen. den 19 skal Kayla ha hadeparty, og den 20 skal jeg kanskje i et bryllup, men jeg vet ikke helt om jeg vil dra.
så har jeg igjen 5 dager før alle tingene mine skal være pakket sammen og jeg setter meg på toget til lisboa sammen med Kayla og Terra. så, den 26 juni, klokka 11:05, drar jeg og de fine norske jentene hjem. hjem til Norge.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann! Har lest bloggen din lenge nå, og har selv tenkt å reise et år som utvekslingstudent, men ikke før neste år. Jeg har veldig lyst til Spania, men er usikker på om jeg kommer til å klare det faglig sett. Hvordan er det å måtte gjøre lekser på portugisisk åsånn? Har karakterene dine blitt dårligere pga. at du må gjøre de på et ukjent språk? Og hvor godt kan du språket nå egentlig? :)

Anonym sa...

HJEM TIL MEG :D HJEM TIL FAMILY, DOGGEN, VENNER, SOMMERFERIE, KATTA, KOIGEN, DU SKAL MØTE CHRISTOFFER, MELKESJOKOLADE,TRESSIS, NORSK MAT, ROMMET DITT, SENGA DI OG ALT DET DU SAVNER MED HAMAR OG NORGE!

JEG GLEDER MEG ! HAR SAVNA DEG SOM EN GALNING OG DET HAR VÆRT RART HER UTEN DEG. JEG GLEDER MEG TIL DU KOMMER HJEM OG ALT FALLER PÅ PLASS. DE SMÅ BRIKKENE. BLIR IKKE DET SAMME UTEN DEG. HANNAMIN, DET SKAL BLI SÅ GODT Å SE DE SØTE, PENE FJESET DITT OG HØRE DEN GALE LATTEREN DIN FYLLE ROMMET.

SANDSLETT

Hanna sa...

Anonym :D så koselig å høre! IKKE NØL! gjør det! og du klarer det du vil! skolen ordner seg :) du gjør lite i starten, men det kommer seg. snakker du med lærerne hjelper de deg, og du får lettere stoff og mindre å gjøre. men for meg var det annerledes, for det vi gjorde av lekser skjedde på skolen, mer eller mindre. såklart, jeg har måtte lest til prøver og sånt, og det må du bare regne med at vil ta mer tid og det vil være vanskeligere å huske og sånt, men det kommer seg etter som språket blir bedre.
jeg er ganske sikker på at jeg kan kalle meg flytende nå :) hihi
såklart, det er enda noen småting jeg ikke kan, men det er uviktig :p

Anonym sa...

Kan du lage en videoblogg der du snakker litt portugisisk? :)